U prometnim nesrećama tri osobe teško ozlijeđene, od toga dvojica motociklista

Slika /FOTKE ZA VIJESTI/pn.-motocikl-i-OV.jpg

Život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!

Foto: Ilustracija

Tri su prometne nesreće s teško ozlijeđenim osobama, a dogodile su se:
  • u subotu u 11 sati na dionici državne ceste broj 52, između mjesta Gornji Babin Potok i Homoljac, kada je 51-godišnjak iz Hreljina upravljao motociklom riječke registracijske oznake, iz smjera Vrhovina u smjeru Korenice i po izlasku iz desnog zavoja iz za sada neutvrđenog razloga izgubio nadzor nad motociklom, te desnom bočnom stranom motocikla okrznuo metalni branik, nakon čega pada na kolnik. Vozač je teško ozlijeđen i zadržan na liječenju u Općoj bolnici u Zadru. 
  • u subotu u 11.45 sati na dionici državne ceste broj 25, u mjestu Šušanj, kada je 64-godišnji austrijski državljanin upravljao motociklom, austrijske nacionalne oznake iz smjera Karlobaga u smjeru Gospića, i uslijed neprilagođene brzine kretanja izgubio nadzor nad motociklom i sletio udesno van kolnika. Vozač je teško ozlijeđen i zadržan na liječenju u Općoj bolnici u Gospiću. 
  • u nedjelju u 18.45 sati na lokalnoj cesti u mjestu Grabušić, Općina Udbina, kada je 34-godišnjak iz Rijeke upravljao osobnim automobilom riječke registracijske oznake iz smjera Korenice u smjeru Grabušića, te uslijed neprilagođene brzine kretanja kotačem udara u stijenu uz rub kolnika, a potom i u zaustavljeni automobil gospićke registracijske oznake. U prometnoj nesreći teško je ozlijeđen 59-godišnji putnik iz automobila riječke registracijske oznake, dok je 53-godišnja putnica iz automobila gospićke registracijske oznake lakše ozlijeđena. 

Skrećemo pažnju na najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Stranica