- Objavljeno: 01.06.2020.
U prometnim nesrećama tri osobe teško ozlijeđene, od toga dvojica motociklista
Život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!
Foto: IlustracijaTri su prometne nesreće s teško ozlijeđenim osobama, a dogodile su se:
- u subotu u 11 sati na dionici državne ceste broj 52, između mjesta Gornji Babin Potok i Homoljac, kada je 51-godišnjak iz Hreljina upravljao motociklom riječke registracijske oznake, iz smjera Vrhovina u smjeru Korenice i po izlasku iz desnog zavoja iz za sada neutvrđenog razloga izgubio nadzor nad motociklom, te desnom bočnom stranom motocikla okrznuo metalni branik, nakon čega pada na kolnik. Vozač je teško ozlijeđen i zadržan na liječenju u Općoj bolnici u Zadru.
- u subotu u 11.45 sati na dionici državne ceste broj 25, u mjestu Šušanj, kada je 64-godišnji austrijski državljanin upravljao motociklom, austrijske nacionalne oznake iz smjera Karlobaga u smjeru Gospića, i uslijed neprilagođene brzine kretanja izgubio nadzor nad motociklom i sletio udesno van kolnika. Vozač je teško ozlijeđen i zadržan na liječenju u Općoj bolnici u Gospiću.
- u nedjelju u 18.45 sati na lokalnoj cesti u mjestu Grabušić, Općina Udbina, kada je 34-godišnjak iz Rijeke upravljao osobnim automobilom riječke registracijske oznake iz smjera Korenice u smjeru Grabušića, te uslijed neprilagođene brzine kretanja kotačem udara u stijenu uz rub kolnika, a potom i u zaustavljeni automobil gospićke registracijske oznake. U prometnoj nesreći teško je ozlijeđen 59-godišnji putnik iz automobila riječke registracijske oznake, dok je 53-godišnja putnica iz automobila gospićke registracijske oznake lakše ozlijeđena.
Skrećemo pažnju na najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila
- voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju prije stjecanja prava,
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.