- Objavljeno: 03.07.2023.
Prodavala haljinu i postala žrtva prijevare
Kako ne bi postali žrtvom ovakvog ili sličnog kaznenog djela građanima savjetujemo da budu vrlo oprezni u kupovini on line i kome se obraćaju za kupnju i prodaju, te da ne ustupaju svoje osobne podatke nepoznatim osobama i ne dijele kartični pin ili lozinku za online bankarstvo
Foto: IlustracijaPolicijski službenici Policijske postaje Gospić zaprimili su kaznenu prijavu od oštećene 27-godišnjakinje s područja Plitvičkih jezera zbog osnova sumnje u počinjenje kaznenog djela računalne prijevare.
Oštećena je na jednoj društvenoj mreži stavila oglas za prodaju haljine, a 9. lipnja je primila obavijest s nepoznatog profila navodno ženske osobe koja je zainteresirana za kupnju haljine i predložila joj je da haljinu pošalje putem dostavne službe.
Nadalje, ženska osoba je oštećenoj 27-godišnjakinji poslala poveznicu kako bi unijela podatke svoje kartice za dostavnu službu putem koje će poslati haljinu, nakon čega je oštećena unijela osobne podatke i ostala bez novčanog iznosa.
Policijski službenici nastavljaju daljnji rad i kriminalističko istraživanje u cilju pronalaska počinitelja kaznenog djela.
Kako bi lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- slanje poveznice(linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
- lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
- jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj sa poleđine kartice ),
- zahtjev za pristup Internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
- također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon ( kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke sa pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža.