- Objavljeno: 13.04.2018.
Trening sigurne vožnje policijskih službenika u Gospiću
Danas u vremenu od 10 do 12 sati na poligonu u Interventnoj jedinici policije u Gospiću, Policijska uprava ličko-senjska i Policijska akademija organizirali su trening sigurne vožnje.
Foto: PU ličko-senjska
Danas u vremenu od 10 do 12 sati na poligonu u Interventnoj jedinici policije u Gospiću, Policijska uprava ličko-senjska i Policijska akademija organizirali su trening sigurne vožnje. Trening su vodili Instruktori vožnje Službe za stručno usavršavanje i specijalizaciju Policijske akademije, a održan je s ciljem usvajanja potrebnih znanja za sigurno i odgovorno sudjelovanje motociklista u prometu, te njihovo što manje stradavanje.
Dolaskom povoljnijih vremenskih prilika, kao i nadolazeće turističke sezone započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala, te se povećava broj vozača mopeda i motocikala u prometu. S obzirom da je ta skupina sudionika u prometu jedna od najugroženijih, u cilju smanjenja broja i posljedica prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala te propagiranja poželjnog ponašanja u prometu u narednom razdoblju Policijska uprava ličko-senjska će vršiti pojačan nadzor vozača mopeda i motocikala.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim motociklima ili mopedima,
- upravljaju prije stjecanjaprava.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja
Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:
- provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
- uređaji za upravljanje vozilom;
- uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
- uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);
- uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo);
- uređaji za davanje zvučnih znakova;
- kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
- prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
- očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
- provjere tlak u gumama;
- upale dnevno ili kratko svjetlo;
- koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
- ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.
- za vrijeme vožnje:
- prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
- ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
- da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
- izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
- da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
- ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
- da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.