Teško ozlijeđen motociklist

Slika FOTKE ZA VIJESTI/motocikl honda kod Kbg.jpg

Jučer u 15 sati na državnoj cesti broj 8, kod Karlobaga, predio Crnika, dogodila se prometna nesreća s ozlijeđenom osobom, kada je 60-godišnji nizozemski državljanin upravljao motociklom, nizozemske nacionalne oznake, iz smjera Karlobaga u smjeru Zadra 

Foto: Ilustracija 

Jučer u 15 sati na državnoj cesti broj 8, kod Karlobaga, predio Crnika, dogodila se prometna nesreća s ozlijeđenom osobom, kada je 60-godišnji nizozemski državljanin upravljao motociklom, nizozemske nacionalne oznake, iz smjera Karlobaga u smjeru Zadra, te ulaskom u desni, oštri zavoj uslijed neprilagođene brzine kretanja izgubio nadzor nad motociklom, i pao na kolničku traku namijenjenu za promet iz suprotnog smjera. On je teško ozlijeđen i zadržan na liječenju u Općoj bolnici u Gospiću. 

Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da: 

  • provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
  • uređaji za upravljanje vozilom;
  • uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo);
  • uređaji za davanje zvučnih znakova;
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).

 

  • prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
  • provjere tlak u gumama;
  • upale dnevno ili kratko svjetlo;
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
  • ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.

 

  • za vrijeme vožnje:
  • prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
  • ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
  • da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
  • ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla. 


Stranica