Danas u vremenu od 10 do 12 sati na poligonu u Interventnoj jedinici policije u Gospiću, Policijska uprava ličko-senjska i Policijska akademija organizirali su trening sigurne vožnje.
Foto: PU ličko-senjska
Danas u vremenu od 10 do 12 sati na poligonu u Interventnoj jedinici policije u Gospiću, Policijska uprava ličko-senjska i Policijska akademija organizirali su trening sigurne vožnje. Trening su vodili Instruktori vožnje Službe za stručno usavršavanje i specijalizaciju Policijske akademije, a održan je s ciljem usvajanja potrebnih znanja za sigurno i odgovorno sudjelovanje motociklista u prometu, te njihovo što manje stradavanje.
Dolaskom povoljnijih vremenskih prilika, kao i nadolazeće turističke sezone započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala, te se povećava broj vozača mopeda i motocikala u prometu. S obzirom da je ta skupina sudionika u prometu jedna od najugroženijih, u cilju smanjenja broja i posljedica prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala te propagiranja poželjnog ponašanja u prometu u narednom razdoblju Policijska uprava ličko-senjska će vršiti pojačan nadzor vozača mopeda i motocikala.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
-
kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
-
ne nose zaštitne kacige,
-
kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
-
precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
-
obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
-
voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
-
upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim motociklima ili mopedima,
-
upravljaju prije stjecanjaprava.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
-
oduzimaju im prednost prolaska,
-
prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
-
prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja
Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:
-
provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
-
uređaji za upravljanje vozilom;
-
uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
-
uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);
-
uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo);
-
uređaji za davanje zvučnih znakova;
-
kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
-
prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
-
očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
-
provjere tlak u gumama;
-
upale dnevno ili kratko svjetlo;
-
koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
-
ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.
-
za vrijeme vožnje:
-
prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
-
ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
-
da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
-
izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
-
da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
-
ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
-
da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
Stranica