Vozači automobila u odnosu na vozače motora, motocikala i mopeda pripazite da im ne oduzmete prednost prolaska jer precjenjujete svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjujete opasnosti u prometu
Foto: Ilustracija
Jučer, 21. kolovoza 2024. godine u 16,35 sati na državnoj cesti broj 8, u mjestu Zakosa, područje Senja dogodila se prometna nesreća s ozlijeđenom osobom.
Nesreća se dogodila kada je 43-godišnji njemački državljanin upravljao osobnim automobilom njemačke nacionalne oznake iz smjera Senja u pravcu Svetog Jurja i počeo skretati ulijevo a da nije propustio sva vozila koja su se kretala iz suprotnog smjera, uslijed čega u automobil udara motocikl slovenske nacionalne oznake kojim je iz suprotnog smjera upravljao 35-godišnji slovenski državljanin.
Vozač motocikla je teško ozlijeđen i zadržan na liječenju u KBC Rijeka, a protiv vozača automobila će zbog izazivanja prometne nesreće u cestovnom prometu biti podnijeta kaznena prijava nadležnom državnom odvjetništvu.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Pisane vijesti